Eduboty - aplikacja terapeutyczna na monitory interaktywne (Android)
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
EduBoty to interesująca propozycja dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Program obejmuje 3 zestawy gier wspomagających terapię uczniów:
- ze specyficznymi trudnościami w nauce matematyki - Wygraj z dyskalkulią
- ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania - Wygraj z dysleksją
- z deficytami w zakresie funkcji poznawczych, w tym różnorodnymi zaburzeniami uwagi
Multimedialny program terapeutyczny (na komputer) EduBoty skutecznie pomaga w terapii specyficznych trudności w nauce czytania, pisania i liczenia. Wspiera rozwój funkcji psychomotorycznych. Rozwija procesy uwagi, pamięci, spostrzegania i myślenia. Pomaga niwelować blokady w uczeniu się poprzez wzmacnianie u uczniów wiary we własne możliwości dzięki stopniowaniu trudności (przechodzeniu od zadań łatwiejszych do trudniejszych).
Doświadczanie sukcesów w sferze zadaniowej przyczynia się do rozwoju poczucia kompetencji oraz przekonania o skuteczności podejmowanych działań. Świadomość radzenia sobie z zadaniami korzystnie wpływa na budowanie właściwej samooceny, na nowo zachęca ucznia do podejmowania trudu związanego z opanowaniem wiedzy i umiejętności szkolnych.
Program ten jest skutecznym narzędziem do efektywnej terapii, umożliwiającym realizację planu działań wspierających zawartych w programie naprawczym dla uczniów z trudnościami w nauce.
- Grupa wiekowa: 10+
- 12 gier, 1050 zadań
Opisy gier terapeutycznych EDUBOTY
Gry podzielone są na 3 grupy tematyczne:
Grupa 1 - Wygraj z dysleksją
Rozdzielacz
Gra ćwiczy znajomość reguł pisowni nie z rzeczownikami, czasownikami, przymiotnikami i przysłówkami. Celem gry jest przesunięcie robota tak aby chmurka z "nie" znalazła się na polu "oddzielnie" lub "razem". Dostępnych jest 6 zestawów po 10 zadań.
Monter
Gra ćwiczy znajomość pisowni wyrazów gdy różni się ona od wymowy. Celem gry jest wybranie brakującej części z pojemnika dla robota montującego wyraz. Dostępnych jest 12 zestawów po 10 zadań. Sprawdzana jest pisownia f-w, t-d, p-b, k-g, ć-dź, ś-ź, ą-om, ę-en, sz-rz, u-ó, ż-rz i ch-h.
Łapacz
Gra ćwiczy czytanie pojedynczych słów ze zrozumieniem. Celem gry jest wyłapanie wyrazów nie mających sensu. Dostępnych jest 12 zestawów (4 łatwe, 4 średnie i 4 trudne) po 20 wyrazów (10 prawidłowych i 10 bez sensu).
Można wybrać 2 warianty rozgrywki:
Cele ruchome - kolejne wyrazy pojawiają się na dole ekranu po kolei i przemieszczają ku górze. Ten wariant przypomina typowe gry rozrywkwe i jest preferowany przez dzieci.
Cele Statyczne - wszystkie wyrazy pojawiają na raz ekranie. Ten wariant jest wygodniejszy przy pracy z terapeutą.
Poprawiator
Gra ćwiczy znajomość pisowni wymiennych ó, ż, rz i ch. Celem gry jest wstawienie odpowiednich liter do wyrazów przez strzelenie do nich laserem. Dostępnych jest 8 zestawów ( 2 z "ó", 2 z "ż", 2 z "rz" i 2 z "ch" ) po 20 wyrazów (10 prawidłowych i 10 nieprawidłowych).
Można wybrać 2 warianty rozgrywki:
Cele ruchome - kolejne wyrazy pojawiają się z prawej strony ekranu po kolei i przemieszczają ku lewej. Ten wariant przypomina typowe gry rozrywkwe i jest preferowany przez dzieci.
Cele Statyczne - wszystkie wyrazy pojawiają na raz ekranie. Ten wariant jest wygodniejszy przy pracy z terapeutą.
Grupa 2 - Wygraj z dyskalkulią
Składacz
Gra ćwiczy umiejętność dodawania w pamięci. Celem gry jest przesunięcie robota tak aby chmurka z częścią równania uzupełniła jedną z 4 części na ekranie. Dostępne są 3 zestawy (łatwy, średni i trudny) po 10 zadań.
Młotkowiec
Gra ćwiczy umiejętność transkodowania wartości pisanych słownie na liczby. Celem gry jest wskazanie odpowiedniego pomidora z liczbą podaną słownie w poleceniu. Dostępnych jest 12 zestawów (4 łatwe, 4 średnie i 4 trudne) po 20 liczb.
Łowca
Gra ćwiczy znajomość tabliczki mnożenia poprzez wskazywanie wielokrotności liczb od 2 do 9. Celem gry jest strzelanie z kuszy do liczb będących wielokrotnością zadanej liczby. Dostępnych jest 9 zestawów (4 łatwe dla wielokrotności liczb 2 i 5, 3 średnie dla wielokrotności liczb 3, 4 i 6 oraz 3 trudne dla wielokrotności liczb 7, 8 i 9) po 20 liczb (10 prawidłowych i 10 nieprawidłowych).
Można wybrać 2 warianty rozgrywki:
Cele ruchome - kolejne wyrazy pojawiają się z lewej strony ekranu po kolei i przemieszczają ku prawej. Ten wariant przypomina typowe gry rozrywkwe i jest preferowany przez dzieci.
Cele Statyczne - wszystkie wyrazy pojawiają na raz ekranie. Ten wariant jest wygodniejszy przy pracy z terapeutą.
Rachmistrzyni
Gra ćwiczy umiejętność dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia. Celem gry jest wybranie brakującego znaku działania z pojemnika dla robota montującego równanie. Dostępnych jest 12 zestawów po 10 zadań. Zestawy są pogrupowane po 4 w zależności od poziomu trudności.
Grupa 3 - Rusz głową
Mądrala
Gra ćwiczy umiejętność logicznego myślenia, analizy i wnioskowania. Celem gry jest wskazanie balonu, którego zawartość różni się pod względem jakiejś cechy od zawartości pozostałych. Dostępnych jest 6 zestawów (2 łatwe, 2 średnie i 2 trudne) po 10 zadań.
Myśliciel
Gra ćwiczy umiejętność czytania ze zrozumieniem i logicznego myślenia. Celem gry jest wskazanie obiektu opisanego w poleceniu. Dostępnych jest 6 zestawów (2 łatwe, 2 średnie i 2 trudne) po 30 zadań.
Lustrzak
Gra ćwiczy umiejętność rozróżniania lustrzanego odbicia liter i cyfr. Celem gry jest wskazanie cyfry lub litery będącej lustrzanym odbiciem. Dostępnych jest 6 zestawów (2 łatwe, 2 średnie i 2 trudne) po 10 zadań.
Doparek
Gra ćwiczy umiejętność szybkiej oceny liczebności zbiorów poprzez ocenę ich parzystości. Celem gry jest wskazanie skrzynki z nieparzystą liczbą jabłek i uzupełnienie jej. Dostępnych jest 6 zestawów (2 łatwe, 2 średnie i 2 trudne) po 10 zadań.
Aplikacja dedykowana na monitory interaktywne z systemem Android.